
Drugi dzień festiwalu rozpoczyna dokument Komeda, Komeda Nataszy Ziółkowskiej-Kurczuk. Film ukazuje muzyczną drogę kompozytora do niewątpliwego, choć niełatwego sukcesu, a także szczególnej relacji Komedy z polską kinematografią i skandynawską sceną modern jazzu. Przede wszystkim jednak tłem dla opowieści są Ostrów Wielkopolski i Poznań – dwa rodzinne miasta Krzysztofa Trzcińskiego.
W obrazie pojawiają się archiwalne materiały filmowe z Filmoteki Narodowej i Telewizji Polskiej, materiały ikonograficzne z Muzeum Kinematografii, fragmenty filmów z muzyką Komedy, a także oryginalne, symboliczne sekwencje animowane autorstwa Piotra Dumały.
Natasza Ziółkowska-Kurczuk dystansuje się w pewien sposób od mitu Komedy. Nie porusza tematu śmierci artysty ani nie poszukuje odpowiedzi na pytanie, co rzeczywiście wydarzyło się w domu przy Oriole Lane. Skupia się na jego twórczości i pędzie do rozwoju, do kolejnych kompozycji, pozostawiając widzowi miejsce na refleksję i osobiste podsumowanie.
Ścieżkę muzyczną tworzą tematy z archiwalnych nagrań Komedy, np. z Jazz Jambore w 1967 roku, a także we współczesnej interpretacji Leszka Możdżera (Svantetic) z podwójnie platynowej płyty wydanej przez ACT Music.
Natasza Ziółkowska-Kurczuk – reżyserka, scenarzystka, dziennikarka, poznanianka. Ukończyła dziennikarstwo i kulturoznawstwo na UAM w Poznaniu oraz wydział reżyserii filmowej PWSFTviT w Łodzi. Obecnie pracuje jako adiunkt w Zakładzie Dziennikarstwa na Wydziale Politologii UMSC w Lublinie oraz współpracuje z TVP i firmami producenckimi. Realizuje filmy dokumentalne, reportaże widowiska sceniczne i telewizyjne. Film „Komeda, Komeda…” w 2013 roku został laureatem Polskiej Nagrody Filmowej ORŁY za muzykę, a film „Granatowy zeszyt” został nominowany w tej samej kategorii w 2015 roku, a także uzyskał wyróżnienie w Finale New York Festivals World’s Best TV & Films (Nowy Jork, 2015).